Veranderen in de praktijk: leergang
Denk je weleens; ‘dat kan anders’ of ‘dat kan beter’? En weet je niet waar te beginnen of hoe je met succes dingen ten goede kunt veranderen? Dan is de leergang echt een aanrader!
Veranderen in de praktijk: leergang
Door wie?
De leergang wordt geleid door professionals van binnen en buiten de zorg met ruime praktijkervaring met verandering. Pieter van Driel en Michiel Gorzeman zijn vanuit EMplus betrokken.
Toelatingseisen
De training is toegankelijk voor alle SEH artsen.
Tijdsbesteding
Het staat de deelnemer vrij hoeveel tijd er in het project wordt gestopt.
De opdrachten vanuit de leergang nemen gemiddeld 4 uur per week in beslag.
Duur
De leergang duurt 6 maanden. Enkele maanden na afloop volgt een online presentatie van de uitkomst van de projecten.
Leerdoelen
Na afloop van de cursus heeft de deelnemer inzicht gekregen in de volgende onderwerpen:
– Hoe maak ik een goed veranderplan?
– Hoe pak ik verandering aan?
– Hoe krijg ik stakeholders mee?
– Hoe zorg ik dat mijn project succesvol verloopt?
– Hoe zorg verandering beklijft?
– Hoe behoud ik plezier in mijn project?
– Hoe trek ik een vastgelopen project weer vlot?
Ook is door de deelnemer een (deel)project afgerond
Accreditatie
Accreditatie voor 20 punten is aangevraagd
Registration
You can register via the link below.
Cost
Dates
Startdag: 11 April 2025
Online sessies: mei, juni, september (data volgen in overleg met deelnemers)
Afsluitende dag: 10 oktober 2025
December 2025: online sessie ‘presentatie van de projecten’
Venue
Online en deels op locatie (volgt)
Veranderen in de praktijk: leergang
Ga in deze leergang individueel, of samen met collega’s aan de slag met jouw eigen verbeterproject.
De leergang SmartER Care biedt artsen werkzaam in de spoedzorg de mogelijkheid om met hun eigen projecten een effectieve implementatie-aanpak te ontwikkelen, gebaseerd op in de praktijk bewezen methodologieën.
We beginnen met een change management game, waarin de eerste tools en kaders worden aangereikt voor gericht verandermanagement. Hierna wordt een selectie van instrumenten (o.a. Organizational Behaviour Management (OBM) en Kotter) aangereikt, waarmee een eigen project (casus) wordt uitgewerkt en geïmplementeerd.
De opgedane kennis en vaardigheden, leiden tot een gestructureerde benadering, waarmee de kans op (blijvend) succes typisch tot 70% stijgt.